Έχοντας υπόψη:
- Το άρθρο 103 του ν. 4172/2013«Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» (Α' 167), και ιδίως την περ. β' της παρ. 7 αυτού.
- Το άρθρο δεύτερο του ν. 4564/2018 «Κύρωση της Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος "Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος" και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας και άλλες διατάξεις» (Α' 170).
- Το άρθρο 2 του ν. 4690/2020«Κύρωση: α) της από 13.4.2020 Π.Ν.Π. "Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις" (Α' 84) και β) της από 1.5.2020 Π.Ν.Π. "Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα" (Α' 90) και άλλες διατάξεις» (Α' 104).
- Το άρθρο 24 του ν. 4722/2020«Κύρωση: α) της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου "Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας" (Α' 157) και β) της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου "Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020" (Α' 161) και άλλες διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλων επειγόντων ζητημάτων» (Α' 177).
- Το άρθρο 110 του ν. 4764/2020«Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους Oργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» (Α' 256).
- Το άρθρο 60 του ν. 4886/2022«Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή - Τροποποίηση του ν. 3959/2011 και ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 για την παροχή αρμοδιοτήτων στις Αρχές Ανταγωνισμού των κρατών μελών, ώστε να επιβάλλουν αποτελεσματικότερα τους κανόνες και για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς και άλλες διατάξεις» (Α' 12). (…)
- Την κατάσταση της Ελληνικής Οικονομίας και τις προοπτικές της για ανάπτυξη από την άποψη της παραγωγικότητας, των τιμών, και της ανταγωνιστικότητας, της απασχόλησης, του ποσοστού της ανεργίας, των εισοδημάτων και μισθών, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 103 του ν. 4172/2013.
- Τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργικού Συμβουλίου, κατόπιν εισηγήσεως του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα με την περ. α' της παρ. 7 και την περ. στ' της παρ. 10 του άρθρου 103 του ν. 4172/2013, η οποία αποτυπώνεται στην ΠΥΣ 10/21.4.2022.
- Την υπ' αρ. 38717/21.4.2022 εισηγητική έκθεση οικονομικών επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143).
- Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού αλλά αύξηση εσόδων στον προϋπολογισμό του e-ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ και ΟΑΕΔ εκτιμώμενου ύψους 147 εκ. € κατ' έτος εφαρμογής. Η αύξηση αυτή αναλύεται ως εξής: Εκ των 1.620.475 μισθωτών πλήρους απασχόλησης, ποσοστό 27,7% που λαμβάνει τον κατώτερο μισθό, θα λάβει μέση μηνιαία αύξηση 50 € για 14 μήνες, με μέσο ποσοστό εισφορών 37%, ήτοι 116 εκ. € θα προκύψει ως αύξηση εσόδων. Επίσης, 191.183 μισθωτοί μερικής απασχόλησης θα λάβουν μέση μηνιαία αύξηση 31 € για 14 μήνες, με μέσο ποσοστό εισφορών 37%, ήτοι 31 εκ. € θα προκύψει ως αύξηση εσόδων. Επίσης προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού των παραπάνω φορέων, (e-ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ και ΟΑΕΔ) εκτιμώμενου ύψους 104 εκ. €, από την αύξηση των καταβαλλόμενων ποσών του επιδόματος ανεργίας και όσων επιδομάτων είναι συνδεδεμένα με το κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο, καθώς και αύξηση των δαπανών των προγραμμάτων απασχόλησης, όσων είναι συνδεδεμένα με τον κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο, η οποία όμως δεν δύναται να υπολογισθεί καθόσον εξαρτάται από το πλήθος των προγραμμάτων, των δικαιούχων και τη διάρκεια αυτών,
αποφασίζουμε:
Τον καθορισμό, σύμφωνα με το άρθρο 103 του ν. 4172/2013 (Α' 167), του νόμιμου κατώτατου μισθού και του νόμιμου κατώτατου ημερομισθίου, για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας, χωρίς ηλικιακή διάκριση, ως εξής:
α) Για τους υπαλλήλους ο κατώτατος μισθός ορίζεται στα επτακόσια δεκατρία ευρώ (713,00 €).
β) Για τους εργατοτεχνίτες το κατώτατο ημερομίσθιο ορίζεται στα τριανταένα ευρώ και ογδόντα-πέντε λεπτά (31,85 €).
Η απόφαση αυτή ισχύει από 1 Μαΐου 2022.
Αθήνα, 21 Απριλίου 2022